Jak poprzez podział kompetencji optymalizować odpowiedzialność członków zarządu? | Ekspert Biznesu
Do prawidłowego działania strony niezbędne są pliki cookie, zapoznaj się z naszą polityką prywatności zamknij

Jak poprzez podział kompetencji optymalizować odpowiedzialność członków zarządu?

Skutecznym oraz prostym w realizacji sposobem rozłożenia odpowiedzialności w zarządzie spółki jest odpowiedni podział kompetencji pomiędzy poszczególnych członków tego organu.

Wydzielenie następujących kompetencji oraz przyznanie ich określonym osobom w strukturze spółki:

  1. dyrektora/członka zarządu/wiceprezesa ds. finansowych, który odpowiedzialny byłby bezpośrednio za nadzorowanie kondycji finansowej spółki oraz inicjowanie postępowania naprawczego, albo upadłościowego z udziałem spółki,
  2. dyrektora/członka zarządu/wiceprezesa ds. korporacyjnych, który dbałby o przestrzeganie procedur rejestracyjnych, a także zgodność czynności podejmowanych przez zarząd z kodeksem spółek handlowych oraz aktami wewnętrznymi spółki.

 

Lista wpisów: